Dne 2.2. 2016 jsme se sešli s vedoucím odboru dopravy města Turnov Pavlem Vaňátkem, abychom s ním pro diskutovali a optali na pár věcí, které se týkali jeho oboru.
Silnice: Je jasné, že město nemá všechny silnice, které vedou městem, ve svém vlastnictví a tak nám mohl podat co plánujou u těch, které mají.
Hodně zajímavé bylo plánování vysazení přechodů z Hluboké ulice na náměstí a zároveň i nějaké řešení na lepší přecházení. Padla zde i zmínka o semaforech. Avšak projekt na semafory stojí přes 3 milióny a město ho tedy zatím nebralo jako prioritu.
Nadále se chystá i rekonstrukce v Palackého ulici, kde mají být dlažební kostky vyměněny za asfalt. Rozhodnutí bylo uděláno se snížením hluku.
Zasmáli jsme se i nad pilotní cyklostezkou v nádražní ulici. „Cyklistika se mic nerozvíjí.“ Říká pan Vaňátko. Zdá se, že cyklostezka dlouhá jen asi dvacet metrů je jen výmysl jednoho z projektantů, který nejspíše toužil po jejím rozvoji.
Nicméně se tu řešil i problém s parkováním, klidně i místa na parkování u obchůdků. Chystá se sice nějaké rekonstrukce starých parkovišť, ale holt místa je málo a aut přibývá.
No a na to jsme navázali debatu o rychlostní dálnici. Jsou však problémy se stavbou v podání vlastnictví, úřadů a lidských faktorů, kteří nesouhlasí, aby silnice vedla kolem jejich baráku. Takže se této silnice můžeme dočkat tak za 20let.
Silnice by měla být 3-4 pruhová s minimální rychlostí 80 Km/h. Má účel spojovat egiony, pomoci městu od emisím, odvedení tranzitní dopravy. Samozřejmě na místech, kde žijí lidé by se udělala protihluková opatření a rozhodně by silnice vedoucí rovnou do Jičína mohla pomoci ekonomice.
Snad je dobře, že nynější zastupitelstvo podporuje tento projekt. Minulé totiž bylo proti. Tak se uvidí co se s toho vyklube.
Autobusová doprava: Město Turnov má jen dvě linky (Pelešany-Turnov) a i to je někdy pořádný oříšek z ekonomické strany. Sice nás financuje Liberecký kraj, který za nás doplácí 2 milióny ročně. Je proto potřeba si uvědomit ekonomické a společenské potřeby. Ano o školním roce jsou autobusy využívány školáky, ale když není škola nacházíme autobusy poloprázdné. Nehledě na to cena se pohybuje ve výši 8-10Kč a stále se zlevňuje.
Taky chci upozornit obyvatele a účastníky autobusové dopravy, že pokud se zpozdí autobus. můžete si postěžovat na tzv.obědnatele což je město.
Cyklistika: Jak už bylo zde řečeno cyklistika se u nás moc nerozvíjí. Nejspíš za to může to, že to u nás není nějaká tradice. Vlastně se cyklistika provozuje jen turistických sezónách i já vidím málokoho jezdit na kole celý rok. Rozhodně se bude ale řešit otázka žluté trasy a Greenday Jizera, avšak v blízké budoucnosti se nedá moc vymyslet.
Pěší: Chodníky a přechody, velké problémy. Prakticky vzato toto všechno určuje intenzita vozidel. Respektive přechod je dán tam, kde není možné, že nějakou chvilku nepojede žádné auto a vy budete moct přejít.Jistě jste taky někteří zaznamenaly výměnu kluzkých ploch v ulici 28.října. Doufáme, že se z toho poučili a další takové nápady u kterých člověk sklouzne už nebudou. A když jsme u toho klouzání, je tu otázka zimních posypů. Jelikož jsme historické město nemůžeme používat technickou sůl, proto je v některých ryzikovějších místech posypováno štěrkem. Rozhodně padlo ale upozornění na posypávání schodů.
Já doufám, že se panu Vaňátkovi s námi líbilo a pokud máte nějaké další dotazy neváhejte se ho zeptat. Kontakt na něho najdete na stránkách města Turnov.
Přečteno 1338x