HAV_1816

Parlamentní výměna zkušeností v Plzni

V pátek 10. května 2019 jsme se my, parlamentáři z Turnova, vydali do Plzně na třídenní výměnu zkušeností, co se týče parlamentu. Jeli jsme 4 hodiny vlakem s přestupem v Praze, kde byl při přestupu čas koupit si nějakou maličkost. V Plzni, která ještě žila výročím konce války, jsme se nejdřív šli podívat do centra na náměstí Republiky, kde jsme měli krátké volno, a potom jsme pokračovali do Střediska volného času Radovánek, kde se celá akce konala. Na místě jsme se ubytovali do tělocvičny, dostali jsme jmenovku s naším jménem a kelímek na pití na celou dobu – líbilo se nám, jak ekologicky to mají vymyšlené.

Setkání pořádal Národní parlament dětí a mládeže. Celkem se sjelo 80 mladých parlamentářů z celé republiky. Program byl bohatý a různorodý, jak uvedeme dál.

Při zahájení PVZ (Parlamentární výměny zkušeností) nás rozdělili do tří skupin, v nichž jsme nejprve hráli různé hry na seznámení. Po večeři následovala přednáška a divadlo o knížce: Nejlepší kniha o FAKE NEWS v podání herců z Listování. Druhý den po snídani následovaly 4 workshopové bloky. V každém bloku jsme si mohli vybrat workshop, který nás tematicky zaujal, takže z nás sedmi vyslaných parlamentářů jsme každý byli na jiných a pak jsme si nové poznatky sdělovali navzájem. Workshopy byly třeba na témata: Jak řídit parlament mládeže, jak rozvíjet školní, městský nebo krajský parlament, Jak propagovat parlament, jak pracovat s informacemi, jak vyrobit efektivní plakát… A byly tam i workshopy, které s parlamentem nebyly spojené, například: Taneční workshop, cestování po EU a zkušenosti s Erasmem, výroba sushi. Po workshopech jsme se začali připravovat na ples. Ten začal v 19:00 a trval až do 24:00. Na plese hrála kapela Roofers z Příbrami a byla tam tombola. O půlnoci přišlo půlnoční překvapení a pak už večerka.

Ráno jsme si po snídani začali si balit věci a připravovat se na cestu domů. Před tím, než jsme odjeli, jsme zhodnotili celou akci a rozloučili se z novými kamarády. Na cestě zpátky měl náš vlak 30minutové zpoždění a kvůli tomu nám ujel spoj z Prahy do Turnova. V Praze jsme tedy měli hodinu čas, tak jsme se šli schovat před deštěm, podívat se do nákupního centra Palladium, kde jsme potkali slavnou youtuberku Andy Coconut. Do Turnova jsme dorazili v neděli večer. Všichni jsme byli unavení, ale šťastní a plní zážitků.